Vær snill å ikke komme tilbake,da.


Jeg er sååååå imponert over dere. Dere som var her i dag og arbeidet litt kultur. Ryddet opp litt, liksom.

Klart jeg og aaaaalle andre skjønner at når irriterende små svillemerker har sittet i sine sviller siden 1926 – jeg mener; det er jo voldsomt gammelt – så mååå de selvsagt fjernes!

Få dem vekk tenkte dere sikkert og kastet dere over oppgaven med stor iver om utviste stooor handlekraft: ville ikke det fordømte brune metallmerket ut på en enkel måte, så river dere selvsagt opp selv svillen! Brekker opp biter, til det irriterende lille frekke kulturminnet er borte!

Trivelig besøk dere. Nettopp derfor vi forsøker å beholde det opprinnelige her på Gvammen, for at dere skal få mulighet for å vise hvem dere er og hvor voldsomt glupe dere er i de vemmelige hodene deres.

(snart finnes vel alt på banen bare digitalt…)

Så nå har DERE vært her. Det synes godt det.

Vær snill å ikke komme tilbake,da.

One thought on “Vær snill å ikke komme tilbake,da.

  1. Hei Ulf.

    Slike handlinger og opplevelser gjør en trist. At skinnespikern har hatt tilhold i svilla siden anleggets tilblivelse i 1926 gjør ikke saken bedre. Om det er uvitenhet eller beregnende atferd er ikke lett å si, men for meg blir det en vekker på hva vi som steller med banen kan gjøre for å forebygge at slikt skjer.

    Jeg vet at du har skilt på Gvammen som viser at dette er et kulturminne og at kulturminnet er midlertidig fredet. Jeg vil ta initiativ til skilting som minner folk på at de ferdes i et kulturminne som har status som fredet og at det er kriminelt å fjerne elementer fra kulturminnet eller gjøre skade på kulturminnet. (den håpløse midlertidigheten som hviler over fredningen håper jeg jo kan ersattes med endelig fredet i nær fremtid)

Legg igjen en kommentar

