Hr. Benkduktøren er rasende! ….( for så vidt )….


0

Den ellers så sedate Reglementshund,er bister og sint!

a

Her kommer det altså et slikt dresinfølge….de klarer ikke engang å velge rett spor! Bare det er nok til tirre den noble tjenestehund betraktelig!

b

Vel, den ene av dem er da fornuftig nok til å varsle de vogner….vel, dresiner, som kommer…. bak…

c

Men: så setter de seg ned på perrongen! De sitter å spiser! En skal ikke sitte på perrongkanter, knurrer den myndige og uniformerte, og blar presist i sin reglementsbok…

d

Men SÅ!! SÅ er det altså det skjer! En av dem går inn og stjeler med seg Hr. Benkduktørens søndagslue for bruk på de mer sentrale baner!

e

Også fjoller de seg med den! De bekler sine sivile hoder med den! Uhørt, glefser den tidligere linjebetjenende, Uhørt!

f

De ser jo aldeles dustete ut! En kan da ikke sette en slik aktet lue på slike…(nåvel)…hoder! fremholder han intenst!

g

Men så mildner hans blikk. Hans øyne blir igjen myke hundeøyne, nesten valpeaktige…

Nåvel hr. Iluaks sier han til meg, nåvel…i ett og annet tilfelle så….vel, i og for seg….

(hundens hale logrer svakt igjen)

Si meg hr. Kausli, fikk De ikke tilfeldigvis vite noen om den damens navn og bosted? Jeg mener, ..kanskje…

Jeg ber hunden forklare seg, men forsikrer at jeg ikke på noen måte kjenner damens personalia….

h

Dresinfølget reiser sin vei videre. Bak meg hører jeg tjenestehunden mumle noe om at det kunne jo hende hun ville låne den litt til..? En stund kan hende….?

Jeg lar hunden være i fred med sine tanker….

gvammenstempel-lite

Legg igjen en kommentar

