En søndag i værskifte! Det går mot full sommer, nå!


0wavemarks

Rett nord for Rødberg er det noen praktfulle forekomster av fossile bølgelslagsmerker. Jeg har tidligere forsøkt å vekke den lokale interessen for dette, til liten nytte. En bryr seg ikke så mye om den slags her….

Nå drives det veiarbeid der, og selvsagt sprenges denne ordovisiske havbunnen bort og i tusen knas. Så jeg har i noen dager sikret meg det jeg kan av bilder, og avsluttet dette «dokumentasjonsarbeidet» nå i dag.

1fotose

2nwa-10265-main-2

Etter en dag med mye fotografering ellers også,  av meteoritter, for det nye arkivet, holdt været det Yr.no hadde lovet! Det lysnet, regnet ga seg….og jeg kunne klippe plenen (!)

3norain4sky5klippe

Deretter skulle det kveldsgrilles ved Galleriet! DET er kos, det! Skikkelig smak av sommer, slikt. Hr. Benkduktøren var i godt lynne og koste seg han også. (det var selvsagt derfor jeg klipte plenen først! Den Uniformerte Reglementskyndige kan ikke utstå et ustelt perrongområde, selvsagt!)

6eating

Nå er det to knappe uker igjen før ferien begynner, to uker som nok for det meste blir oppsummeringsarbeid og rapporter….og kanskje ligger en og annen overraskelse på lur?

gvafb

Legg igjen en kommentar

